Zásady jak se vyhnout pokutě 120,-

22.11.2016 14:08

Vyhněte se nepříjemným sankcím za nepřevzatou zásilku, nestaňte se nepřebíračem.

Dáváte přednost před nákupem v kamenném obchodě objednávkám přes internet prostřednictvím stále populárnějších eshopů? Není divu, nakupování přes internet je v dnešní době rychlé a bezpečné, nemusíte nikam chodit a zboží vám přijde způsobem, který si sami zvolíte. Myslete však na to, že i vy máte vůči svému eshopu nějaké závazky plynoucí z uzavření kupní smlouvy. Eshop není pouze virtuální realita, ale stojí za ním i práce mnoha zaměstnanců. Dodržujte těchto deset zásad při nakupování prostřednictvím eshopu, přebírejte si své zásilky a nemusíte se nakupování na internetu obávat.

Zásady správného nákupu na internetu:

1.     Vždy v klidu a s rozmyslem nakupujte. Už při samotném nákupu přemýšlejte, jestli se vám daná věc hodí a  zda ji využijete, řešením není si zboží objednat a pak na něj jen tak zapomenout. Vy možná zapomenete, ale váš eshop rozhodně ne.

2.     Myslete na to, že vytvořením objednávky podepisujete plnohodnotnou kupní smlouvu. Pravidla nákupu na internetu se nijak neliší od toho v kamenném obchodě. Kupní smlouva se zde uzavírá v okamžiku potvrzení objednávky prodejcem. Vše je uvedeno ve všeobecných obchodních podmínkách, se kterými jste souhlasili při objednávání zboží.

3.     Rozmysleli jste si z nějakého důvodu nákup? Informujte o tom včas váš eshop a objednávku co nejdříve zrušte. Je to rychlé a jednoduché, nikdo nebude zkoumat vaše důvody, proč zboží najednou nechcete. Hra na „mrtvého brouka“ se vám nemusí vyplatit.

4.     Uvědomte si, že odesláním objednávky a jejím potvrzením eshopem, nastává práce pro jeho pracovníky. Zboží, pokud není skladem, musí zaměstnanec eshopu objednat, poté ho další pracovník zabalí a nakonec zboží někdo vyexpeduje. Pokud si takovou zásilku nevyzvednete, připravili jste několik zaměstnanců eshopu o jejich čas, který samozřejmě také něco stál.

5.     Eshop má tak rozhodně nárok na úhradu vynaložených nákladů s nevyzvednutým balíkem prokazatelně spojených. Vždy se to minimálně týká poštovného. Pokud je v kupní smlouvě, se kterou jste přijetím souhlasili, i zmínka o smluvní pokutě za nepřevzetí zboží, má eshop nárok i na tuto pokutu.

6.     V žádném případě nepřevzetím balíku nevyužíváte své spotřebitelské právo vrátit zboží do 14 dnů bez udání důvodu. Tato zákonem daná lhůta se začíná počítat teprve ode dne převzetí zboží. Nevyzvednutí balíku je z vaší strany porušením uzavřené kupní smlouvy a obchodních podmínek.

7.     Po doručení zásilky na místo určení si nezapomeňte zásilku vyzvednout. Nemůžete zásilku z nějakého důvodů vyzvednout? Informujte o tom společnost, která zásilku doručuje, a prodlužte si lhůtu dodání. Pověřte někoho dalšího, aby zásilku vyzvedl. Je mnoho způsobů a řešení jak zásilku převzít. Nikoho nebude zajímat, že nechápete, za co máte platit, když si zboží nevyzvednete. Též nebude přihlíženo k faktu, že vám nebylo doručeno oznámení o uložení zásilky, ani nebudou brány v potaz výmluvy na děti, které z eshopu objednaly zboží na vaše jméno bez vašeho vědomí. Pokud zásilku nepřevezmete, nebude brán zřetel na žádné důvody a výmluvy, převzít zásilku je vaší povinností   

8.     Jakmile se balíček vrátí zpět, budete vystaveni sankci v podobě nákladů za nepřebraný balíček v částce 120 Kč. To jsou minimální náklady, které musí prodejce vynaložit, aby mohl objednávku odeslat.

9.     Stane se z vás tzv. nepřebírač a částku 120 Kč po vás bude eshop požadovat zaplatit. Uvědomte si to vždy, když se chcete vyhnout nepříjemnostem. Eshop sice nemůže zveřejnit vaše údaje na svém webu, porušil by tím zákon o ochraně osobních údajů, ale má právo vám již nic neposílat.

10. Při nezaplacení částky 120 Kč, po vás může eshop dlužnou částku vymáhat soudně. Zákazník má povinnost zásilku přebrat dle občanského zákoníku. Zákazníci si mylně myslí, že když nepřevezmu zásilku, tak se nic neděje, ale porušují občanský zákoník a všeobecné obchodní podmínky eshopu. Dobře si tedy rozmyslete svůj nákup, ušetříte si spoustu času a nervů.
    

Dodržujte tato jednoduchá pravidla a staňte se spokojeným zákazníkem, ne nepřebíračem.Internetové obchody mají také svá práva a vy jako zákazníci je musíte respektovat.