Chci vědět více

Tím, že si objednáte zboží v internetovém obchodě, podepisujete kupní smlouvu. Ta je uzavřena v okamžiku potvrzení objednávky prodejcem. Při nákupu v kamenném obchodě mezi vámi a prodejcem také vzniká specifický druh kupní smlouvy.

Jako zákazník máte dle občanského zákoníku spoustu práv a výhod, které vám musí obchodník dopřát. Existují však také zákazníci nepřebírající své zásilky, na něž doplácí nejen eshopy, ale také vy – poctiví zákazníci.

Nakupování na internetu je jednoduché, rychlé a bezpečné. V dnešní době můžete celou svou objednávku zaplatit pohodlně kartou online nebo bankovním převodem. Zvolit si také můžete možnost zaplatit zboží na dobírku.

Práva zákazníků. A co povinnosti?

Mějte stále na paměti, že vytvořením objednávky podepisujete kupní smlouvu, z níž vám vyplývají nejen práva a výhody, nýbrž také povinnosti. Jednou z nich je za objednané produkty zaplatit.

Další povinností je, že pokud si objednávku nevyzvednete, musíte zaplatit náklady, které prodejci z uzavření kupní smlouvy vznikly.

Rozmyslel jsem si to. Co teď?

Jestliže už o objednávku nemáte zájem, myslete na to, že máte uzavřenou smlouvu s eshopem. Není nic jednoduššího, než objednávku před jejím odesláním zrušit.

Zrušení kupní smlouvy před odesláním je zdarma a nikdo po vás nebude vyžadovat náklady spojené s jejím odesláním jako u nevyzvednuté objednávky.

Bohužel, jakmile kupní smlouvu nezrušíte před odesláním produktu, máte povinnost balík převzít. Nesplníte-li tuto povinnost vyplývající z kupní smlouvy, eshop na vaši objednávku vynaložil peníze, které budete muset zaplatit!

U běžných zásilek je cena za nevyzvednutí zásilky 120 Kč.

Nestihl jsem balíček vyzvednout, mám stále zájem

Každému se občas může stát, že z důvodu nemoci nebo dovolené nemá možnost si balíček vyzvednout. To však nemění nic na tom, že jste svou objednávku v internetovém obchodě nezrušili nebo neposunuli termín dodání. I v tomto případě je nutné poplatek zaplatit.

Každý eshop nabízí možnost znovuzaslání zboží. K hodnotě vaší objednávky bude přičtena částka za nové poštovné. Objednávku zaplatíte předem a tím je poplatek uhrazen.

Proč se poplatek zavádí? Týká se i mě?

Netýká, pokud si své objednané balíčky vždy vyzvednete. Ale protože na internetu nakupuje i mnoho nepřebíračů, kteří si zásilky nevyzvedávají, je nutné zavést toto opatření.

Není to z důvodu, že bychom chtěli na zákaznících vydělat. Důvod je úplně jiný a přitom zcela prostý – zabalení a zaslání zboží není zadarmo! Objednaný produkt musí zaměstnanec eshopu nachystat, zkontrolovat, zabalit do obalového materiálu nakoupeného internetovým obchodem, a poslat zákazníkovi zvoleným dopravcem.

Do poplatku za nevyzvednutí zásilky jsou tedy zahrnuty všechny nezbytné náklady spojené s odesláním balíčku.

Poštovné ........................ 69 Kč
Dobírka ........................... 40 Kč
Obalový materiál ......... 11 Kč
__________________________
Celkem ............................. 120 Kč

Jak zjistím, jestli jsem v registru?

Registr nepřebíračů není veřejný. Momentálně do něj mají přístup pouze eshopy. Vy sám/a však nejlépe víte, zda jste nějakou zásilku nepřevzal/a.